Polityka prywatności
INFORMACJA DLA KONTRAHENTÓW
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest CAMILLA KONOWALCZYK prowadząca działalność gospodarczą pod firmą DENTISTAR CAMILLA KONOWALCZYK z siedzibą w Opolu 45-758, przy ul. Chmielowickiej nr 13 lok. A, e-mail: stomatolog@dentistar-opole.pl.
- Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywa się na podstawie:
- na podstawie umowy (w celu jej realizacji) – art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej: RODO;
- prawnie uzasadnionych interesów Administratora (m.in. w celach archiwalnych, dowodowych, dochodzenia roszczeń wynikających z umowy) – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
- przepisów prawa gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (m.in. prowadzenie rachunkowości)- art. 6 ust. 1 lit. c) RODO. Podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy, ich niepodanie spowoduje, że zawarcie umowy będzie niemożliwe.
- Okres przechowywania danych osobowych:
- Pani/ Pana dane wynikające z umowy przetwarzane będą tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń, jakie może podnosić Administrator danych i jakie mogą być podnoszone wobec Administratora danych,
- dane wykorzystywane przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, przetwarzane będą aż zostanie zgłoszony sprzeciw względem ich przetwarzania,
- dane przetwarzane na podstawie przepisów prawa będą przetwarzane tak długo, jak to wynika z przepisów prawa.
- Pani/Pana dane osobowe mogą być ujawnione innym podmiotom: informatykowi, dostawcom oprogramowania, firmom hostingowym, kurierom, obsłudze księgowo-rachunkowej i prawnej – na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane żadnym innym odbiorcom niż ww.
- Ma Pani/Pan prawo żądać od Administratora dostępu do swoich danych, ich sprostowania, przenoszenia i usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania danych. Co do danych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionych interesów Administratora (ze względu na szczególną Pani/Pana sytuację) – art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
- W oparciu o Pani/Pana dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Pani/Pana zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania
INFORMACJA DLA PACJENTÓW
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest CAMILLA KONOWALCZYK prowadząca działalność gospodarczą pod firmą DENTISTAR CAMILLA KONOWALCZYK z siedzibą w Opolu 45-758, przy ul. Chmielowickiej nr 13 lok. A, e-mail: stomatolog@dentistar-opole.pl.
- Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywa się w celu:
- udzielania świadczeń zdrowotnych oraz prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej – na podstawie przepisów prawa – art. 6 ust. 1 lit. c), (a w zakresie, w jakim przetwarzane dane obejmują dane szczególnych kategorii – na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h)) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej: RODO w zw. z art. 24-25 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta – dalej: ustawa o prawach pacjenta (dane takie jak: imiona i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania, płeć, data urodzenia, informacje o stanie zdrowia i udzielonych świadczeniach zawarte są w dokumentacji medycznej, do prowadzenia której zobowiązany jest Administrator w oparciu o przepisy ustawy o prawach pacjenta)];
- kontaktu telefonicznego/ za pomocą poczty elektronicznej z Pacjentem (m.in. potwierdzenie, zmiana, odwołanie terminu wizyty) – na podstawie udzielonej zgody [art. 6 ust. 1 lit. a) RODO];
- realizacji innych obowiązków spoczywających na Administratorze wynikających z przepisów prawa (np. prowadzenie rachunkowości) – na podstawie przepisów prawa [art. 6 ust. 1 lit. c) RODO]. Podanie przez Panią/Pana numeru telefonu i adresu e-mail jest dobrowolne. Podanie pozostałych danych osobowych wskazanych w pkt 2.1 jest na podstawie art. 24-25 ustawy o prawach pacjenta warunkiem niezbędnym do udzielania świadczeń zdrowotnych ze względu na ww. wymogi prawne nałożone na Administratora danych. Odmowa podania danych może być podstawą do odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego. Podanie danych jest również niezbędne do wystawienia rachunku lub faktury.
- Okres przechowywania danych osobowych:
- dane osobowe zawarte w dokumentacji medycznej elektronicznej – co do zasady przez 20 lat (po upływie ustawowego czasu przechowywania dokumentacji medycznej będzie ona niszczona w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta lub wydana pacjentowi lub osobie przez niego upoważnionej),
- zdjęcia RTG – 10 lat,
- dane zawarte w skierowaniach – 5 lat,
- dane o numerze telefonu i adresie e-mail będą przechowywane przez okres 10 lat, jednak nie dłużej niż do czasu odwołania przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie tych danych.
- dane służące do celów rozliczania świadczeń zdrowotnych – przez okres przedawnienia tych roszczeń zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
- dane przetwarzane na potrzeby księgowości i rozliczeń podatkowych – przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
- Pani/Pana dane osobowe mogą być ujawnione następującym podmiotom: Pracowni RTG, Pracowni Protetycznej, informatykowi, dostawcy oprogramowania, firmie hostingowej – na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, zgodnie z poleceniami Administratora. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa (w szczególności wskazanym w art. 26 ust. 3 ustawy o prawach pacjenta, w tym m.in. podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych oraz organom władzy publicznej – Rzecznikowi Praw Pacjenta, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności nadzoru i kontroli).
- Ma Pani/Pan prawo żądać od Administratora dostępu do swoich danych, ich sprostowania, przenoszenia i usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych oraz do przenoszenia danych osobowych (Administrator przeniesie dane tylko jeśli takie przesłanie jest technicznie możliwe). Ponadto – co do danych przetwarzanych na podstawie zgody tj. numeru telefonu i adresu e-mail istnieje prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych co nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Zgodę można wycofać za pomocą korespondencji e-mail lub listownie na adres Administratora.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych)
- W oparciu o Pani/Pana dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Pani/Pana zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
Każdy Pacjent ma prawo do złożenia wniosku o udostępnienie danych osobowych oraz dokumentacji medycznej. Może również upoważnić na piśmie bliską osobę do dowiadywania się o stanie jego zdrowia, jak i do składania wniosków o udostępnienie dokumentacji. Egzemplarze stosownych wniosków zostaną wręczone na życzenie Pacjenta.
MONITORING
- Administratorem systemu monitoringu jest Camilla Konowalczyk prowadząca działalność gospodarczą pod firmą DENTISTAR CAMILLA KONOWALCZYK z siedzibą w Opolu 45-758, przy ul. Chmielowickiej nr 13 lok. A, e-mail: stomatolog@dentistar-opole.pl.
- Monitoring stosowany jest w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i ochrony mienia na terenie monitorowanym oraz zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić Administratora na szkodę.
- Podstawą przetwarzania danych w postaci wizerunku jest prawnie usprawiedliwiony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – RODO).
- Monitoringiem objęte są: obszar wokół lokalu, wejście do lokalu, poczekalnia, pracownia RTG.
- Zapisy z monitoringu przechowywane będą przez okres 6 tygodni (do nadpisania).
- Osoba zarejestrowana przez system monitoringu ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz ograniczenia przetwarzania.
- Osobie zarejestrowanej przez system monitoringu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).
WARUNKI GWARANCJI
- Na wykonaną pracę jest udzielana roczna rękojma pod warunkiem:
- powodzenia leczenia
- utrzymania prawidłowej higieny jamy ustnej
- pełnej sanacji całego uzębienia
- zgłaszania się na wizyty kontrolne co 6 miesięcy
- Roczna rękojma dotyczy samego leczenia zachowawczego i protetycznego i nie obejmuje elementów nie związanych bezpośrednio z wykonanym leczeniem, np. innych wypełnień niż zakładane w tym samym zębie, złamania zęba lub jego części, leczenia endodontycznego, rozchwiania zębów i późnych zmian w miazdze